Седем типа интернет маркетинг,
които биха ви помогнали да развиете бизнеса си

Днес интернет се използва за почти всичко – комуникации, учене, забавления, пазаруване и т.н. Още един факт е, че все повече хора са онлайн всеки ден. Всъщност в момента има приблизително 4.33 милиарда активни интернет потребители от целият свят. А този брой се увеличава със всяка една секунда …

Защо ви казваме тези факти? Защото за нас е важно да знаем как да направим вашият бизнес популярен.

Нашите специалисти по дигитален маркетинг винаги са се стремели да бъдат навсякъде, да се свържат с максимално повече хора за да промотират продуктите и услугите на различните бизнес компании – Е, интернет е перфектното място за точно това!

Никога досега специалист-маркетолог не е достигал до толкова много хора, по толкова разнообразни начини, мигновено и с такава лекота.

Готови ли сте да популяризирате своят бизнес?

В тази статия ще ви запознаем със значението на интернет маркетинга и неговите основни типове, които могат да ви помогнат да достигнете до колкото се може повече потенциални купувачи.

Какво означава действително интернет маркетинг?

Известен още като онлайн, дигитален, уеб или e-marketing всъщност означава термин, описващ маркетинговите дейности, които се осъществяват само през интернет пространството. Обикновено интернет маркетингът е цяла наука, която се състои от множество тактики и стратегии, като например маркетинг за социалните медии, маркетинг съдържание, плащане за кликване и доста известната SEO оптимизация на търсачките.

7-те основни типа интернет маркетинг

Предстои да ви запознаем със основните типове на интернет маркетинга. Всеки един от тях обхваща различни тактики и стратегии, като е добре да се използват взаимно, защото голяма част от тях се допълват.

Следва да проучим всеки един от тях поотделно за разберете най-подробно какви са техните функции и защо са от такова значение когато развивате бизнес:

1. Социален маркетинг

Този тип маркетинг включва използването на добре познатите ни социални мрежи – Facebook, Instagram и Twitter.

  • Социалният маркетинг се фокусира изцяло върху създаването на общност в мрежата и задълбочаване на отношенията с потребителите. Целта е да се постигне връзка на лоялност и да се предизвика интерес в клиентите.
  • За това има няколко начина. Например можете да позиционирате своята марка като авторитетна във вашата сфера. Можете да го постигнете с екипа на Актив Уеб Медия , като непрекъснато публикувате ценна информация относно марката, продуктите и сферата, в която се намира вашият бизнес. Друг начин за насърчаване на лоялността е постоянно да доказвате колко цените вашите клиенти и тяхната общност.
  • Платеният социален маркетинг е най-известния за популяризиране на бизнеса. Да вземем за пример Facebook – можете да платите за да популяризирате вече съществуващи публикации или да създадете своя съобразена с маркетинговите ви цели реклама във Facebook.

2. SEO маркетинг

Оптимизацията на търсачките, позната само като SEO е процес на оптимизиране на уебсайтовете и тяхното съдържание за да се подобри тяхното класиране в уеб търсачките. Това от своя страна увеличава максимално броя на посетителите на даден сайт.

Казано с други думи, ако притежавате сайт за мебели и желаете той да излиза на първо място в резултатите на Google, когато някой потърси „мебели Варна“, то процесът който ви трябва е SEO оптимизацията. Ние от Актив Уеб Медия можем да направим така, че вашият бизнес да бъде на първо място винаги в търсачки като Google.

Заслужава да се отбележи, че днес, когато говорим за SEO, ние почти винаги го свързваме с Google.

Защо?

Защото Google несъмнено е най-популярната търсачка в света – заема огромен процент – 79,77% от пазарния дял.

3. Маркетинг съдържание

Това е процес на последователно създаване, разпространение и популяризиране на подходящи онлайн материали по начин, който е стратегически проектиран да привлича, ангажира и преобразува целевия ви пазар в клиенти.

Съществуват множество форми на съдържание, които вашият бизнес може да използва:

  • Блог публикации;
  • Видеоклипове (които често се споделят на платформи за социални медии като Facebook и YouTube);
  • Доклади и проучвания в бизнес сферата;
  • Инфографика, обобщаващи доклади и проучвания;
  • Електронни книги;
  • Подкастове;
  • Казуси;
  • Имейли
  • Уебинари;

Дори и тази статия, която в момента четете е маркетинг съдържание!

Маркетинг съдържанието работи в тясна връзка с другите типове интернет маркетинг, особено SEO и социален маркетинг. Употребата му е буквално безсмислена, ако не е в комбинация с останалите типове.

4. Инфлуенсър маркетинг

Какво точно значи инфлуенсър? Това са буквално хора, които правят впечатление и привличат други хора с цел да ги обучават или да им показват неща от тяхното ежедневие.

  • Известни личности;
  • Малки знаменитости като някой шампион по шахмат;
  • Индустриални експерти, като експертът по дигитален маркетинг;
  • Микро-инфлуенсъри с по- малко от 100 000 последователи.

Инфлуенсър маркетингът всъщност е процес на работа с известни и влиятелни лица за промотиране на даден продукт или услуга.

5. Партньорски маркетинг

По същество това е просто онлайн реферален маркетинг. Даден бизнес създава програма, която плаща комисионна на външни уебсайтове или физически лица за да генерират продажби или трафик. На практика това позволява на маркетолозите и влиятелните лица да печелят пари, докато рекламират продукти или услуги за друг бизнес.

Например много бизнеси плащат на блогъри да упоменат в статиите си име и линк към тяхната страница. Всеки път, когато някой кликне върху линка, бизнес уеб сайтът дава процент на блогъра.

6. Имейл маркетинг

Представлява изпращане на директни маркетингови съобщения по имейл на хората с цел да се спечелят нови клиенти, както и да се запазят вече съществуващите.

Въпреки, че имейл маркетингът не е най-бляскавата форма на маркетинга, той също може да ви донесе печалби. Неговата възвръщаемост е 122% от инвестицията или над четири пъти по- висока от всички други видове интернет маркетинг като социалния и платената реклама.

7. Платена реклама

Да, това е форма на интернет маркетинг, при която рекламодателите плащат за да показват своите реклами в търсачки и други платформи, като Facebook, YouTube, LinkedIn и Instagram.

Често платената реклама се нарича „плащане за клик“, което означава, че рекламодателят плаща всеки път щом потребител кликне върху негова реклама. Различните платформи таксуват рекламодателите си по различни начини, например:

  • Цена на 1 000 пъти гледания – тоест ще плащате веднъж когато рекламата ви бъде гледана 1000 пъти;
  • Цена на оглед – ще бъдете таксувани на всяко гледане;
  • Цена на действие – плащате, когато потребител кликне върху рекламата или стане ваш клиент;

Защо интернет маркетингът е толкова важен за вашият бизнес?

Причината е само една и тя е, че множеството от потенциални клиенти се намира онлайн. А интернет е пространство, което ви позволява да промотиране бизнеса си лесно и бързо, достигайки с лекота до своите бъдещи клиенти.

Все повече хора прекарват голяма част от деня си онлайн и всичко, което ви трябва за да достигнете до тях е интернет връзка, смартфон или лаптоп. За разлика от традиционният маркетинг, много форми на интернет маркетингът могат да ви помогнат да промотирате бизнеса си напълно безплатно.

Запомнете тези основни типове на маркетинга. Те заедно ще ви помогнат да достигнете бързо и лесно до своите клиенти. А, ако имате въпроси и нужда от помощ, екипът на Актив Уеб Медия е тук за да ви бъде от полза.